ash white |
Ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος θέλει παθιασμένα να κάνει μία
εκπομπή αλά John Stewart στην Ελληνική
τηλεόραση. Ομολογουμένως, δεν είναι κακή ιδέα. Η ελληνική τηλεόραση δεν έχει
επί του παρόντος κάτι ανάλογο – η Μαλβίνα δε ζει πια. Μεσημεριανά και
πρωϊνάδικα απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος της τηλεθέασης αναλύοντας εξαντλητικά
συνδυασμούς υφασμάτων που στολίζουν γυμνασμένους κώλους· στον αντίποδα αυτής
της θεματολογίας βρίσκεται η σάτιρα της Ελληνοφρένειας και του Μητσικώστα – λείπει
όμως ο ρεαλισμός, ο κόσμος θέλει crisis porn σε σουρεάλ τόνο και postmodern ηχοχρώματα αλλά με
την σκληρότητα παρούσα, είναι πάντοτε ωραίο να σοκάρεσαι όταν βρίσκεσαι ξάπλα στον
καναπέ.
Κάθε εχθρικό βλέμμα ξανθιάς milf οικοδέσποινας τοκ
σόου προς τον Μπογδάνο ισοδυναμεί με την άρνηση της ελληνικής κοινωνίας να
δεχτεί το καινούργιο - τηλεοπτικό προϊόν στην συγκεκριμένη περίπτωση. Καμία
έκπληξη· η ελληνική κοινωνία εσχάτως χαρακτηρίζεται από εσωστρέφεια (το εσχάτως
το αναφέρουμε σε συνάρτηση με τη μακρά ιστορία του Ελληνισμού για να μην
παρεξηγούμαστε.)
Το «μπογδανίζειν» δεν είναι μία τελείως άγνωστη σε εμάς
κατάσταση. Bloggers που επιζητούν μετά
μανίας την προσοχή μπογδανίζουν, ειδικά όταν επισκέπτονται το twitter· φανατικοί χρήστες
των social media που αναζητούν στον
πόλεμο της Ουκρανίας αναφορές στο Games of Thrones επίσης μπογδανίζουν· μπογδανίζει ακόμα και ο
πρωθυπουργός όταν ονειρεύεται πως του αξίζει να διοικήσει επ’ αόριστον τη χώρα
με τη Νέα Δημοκρατία, ή και χωρίς αυτήν, όπως κι ο Μπογδάνος ονειρεύεται πως
δικαιούται να ζήσει τα μεγαλεία που έπλασε στο νου του ρουφώντας λέξη προς λέξη
τις αφηγήσεις του Θανάση Λάλα - μείον τα
χοντρά φράγκα βεβαίως, σ’ αυτά θα ‘κανε ένα σκόντο πιστεύω καθότι λαίμαργος και
λιγούρης μεν, όχι για φράγκα αποκλειστικά δε μιας και είναι και λιγάκι (γλυκά) αυτοκαταστροφικός,
χώρια το γεγονός ότι φέρει απωθημένα μικροαστικής φύσης τα οποία επιζητούν την
κοινωνική αναγνώριση εξίσου με το χρήμα.
Η ποιητική συλλογή του Μπογδάνου ξένισε πολλούς αλλά βρίσκει
πάντως το αντίστοιχο της στο βιβλίο της Ρένας Δούρου για τον εθνικισμό – 39
ολόκληρες σελίδες το δεύτερο πόνημα παρακαλώ. Είναι και τα δύο υποσημειώσεις
στο βιογραφικό, ημιπολύτιμα συμβολικά αποκτήματα για μία καριέρα στη show business και στην πολιτική
αντίστοιχα· η τελευταία όπως γνωρίζουμε καθορίζεται σε κάποιο βαθμό από τους
νόμους του τηλεοπτικού θεάματος. Υπάρχουν και χειρότερα: ο τρέχων πρόεδρος του Eurogroup Jeroen Dijsselbloem βρίσκεται σε πιο
μειονεκτική θέση από τους προαναφερθέντες μιας και δεν απέκτησε ποτέ τον
μεταπτυχιακό τίτλο που δήλωνε στο βιογραφικό του, για να μη μιλήσω για τους δύο
Γερμανούς υπουργούς και τις plagiarized διατριβές τους.
Είναι pop η ποιητική συλλογή
του Μπογδάνου, κούφια δηλαδή και δίχως νόημα; Τσαλαβουτά ανέμελα στην επιφάνεια
της θάλασσας χωρίς να ενδιαφερθεί στο ελάχιστο να ρίξει έστω και μια στραβή ματιά
στον βυθό της θάλασσας όπου ως γνωστόν μέσα στις μπουρμπουλήθρες των ψαριών που
αναπνέουν κρύβονται τα μυστικά των ωκεανών;
Στην πραγματικότητα, το pop του Μπογδάνου δεν
απέχει και πολύ από το σύνηθες φορτίο pop που φέρει η δουλειά ενός φωτογράφου που εκθέτει τη
δουλειά του σε κάποιο καφέ της Αθήνας ή ενός φέρελπι conceptual artist που πλασάρει η Lifo.
«Μπογδανίζουμε» και στην καθημερινότητα μας, μέσα και έξω
από τα μπαρ που συχνάζουμε. Δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε να επισκεφθείτε ένα
μπαράκι που δεν ταιριάζει στα γούστα σας μια βραδιά που έχετε κέφι· σε σύντομο
χρονικό διάστημα θα βρείτε τον εαυτό σας να προσαρμόζεται τρολάροντας, να
τρολάρει προσαρμοζόμενος, όπως το κάνει κι ο Μπογδάνος στα πλατώ των
πρωϊνάδικων, εκπομπές που δεν είναι άλλο πράμα από τη πλατεία του χωριού τη
μέρα που γιορτάζει τον πολιούχο της περιοχής, μέρα όπου το κουτσομπολιό
εκρήγνυται σαν χιλιάδες πυροτεχνήματα, πλατεία του χωριού της Ελλάδας στην
οποία ο Μπογδάνος έκανε μια περιοδεία σαν άλλος αρχαίος Έλληνας σοφιστής προσπαθώντας
να εξηγήσει το σχήμα «μεταμοντέρνα ρητορεία» σε ανίδεους και χορτασμένους
μεσήλικες· εις μάτην φυσικά.
Κλείνοντας, ας θυμίσουμε πως οι επαγγελματίες κωμικοί ανέκαθεν
παρεξηγούνται σαν προσωπικότηtες, συχνά για καλό
λόγο.
No comments:
Post a Comment